Niels Henrik Hooge

Sidst opdateret: 31. maj 2024
Niels Henrik Hooge

Beskrivelse:

Niels Henrik Hooge er jurist og magister i filosofi. Hans interesse for miljø og bæredygtighed går mange år tilbage i tiden og har manifesteret sig i aktivisme, samarbejde med en lang række miljøorganisationer i Danmark og udlandet, såvel som i mange forskellige typer tekster.

Kontaktoplysninger:

Adresse: Halsskov Tværvej 2B, 1. sal, 4220 Korsør Land: Danmark Tlf: 21837994 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære
Forlag: Forlaget mellemgaard Udgivelsesår: 2023

Fabler om tingenes tilstand

Inspireret af bl.a. Æsop og La Fontaine fortsætter Niels Henrik Hooge med Fabler det miljø- og bæredygtighedslitterære pionerprojekt, han startede med den lyriske traktat Grøn nation og Miljødigte. I fablernes farverige og mangeartede univers, der ikke har mennesket i centrum, men i lige så høj grad dyrene, planterne og økosystemerne, og hvor alting er muligt, gives der stemme til de mange forskellige ofre for miljøødelæggelserne, foruden til miljøødelæggerne selv. Omgivet af naturen i alle dens afskygninger, med hvilke samtalen er konstant, udforsker fablerne visionerne for fremtidens litteratur og bæredygtige samfund.