Jette Rydahl Sørensen

Sidst opdateret: 3. november 2022
Jette Rydahl Sørensen

Kontaktoplysninger:

Adresse: Florensvej 11, sttv, 2300 København S Land: Danmark Tlf: 27200628 Mobil: 27200628 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

BU-gruppen

Online Referencer:

Forlag: Turbineforlaget Udgivelsesår: 2021

Ella Bella og hemmeligheden

1. bind af serien Ella Bella om pigen Ella, der har en psykisk syg mor, som fra tid til anden må indlægges på sygehuset. Men da Ella møder hesten Bella og Anna fra parallelklassen bliver det alligevel en god sommer.

”Jeg faldt i går.” Jeg viser hende hånden.
”Af cyklen?”
Et øjeblik skal jeg til at nikke, men så tager jeg mod til mig. ”Af Apache.” Jeg har ikke fortalt min mor om ham. Jeg har ikke fortalt hende noget som helst om mit hemmelige hesteliv på gården …
Ellas mor er indlagt. Igen. Og Ellas moster skal til Kreta på ferie. De har købt billetterne og ja, Ella kan ikke komme med. Så hun skal på ridekoloni i sommerferien, selv om hun ikke ved noget som helst om heste. Eller kende en eneste af de andre piger, der skal med.
Men det viser sig, at Ella elsker at være i stalden sammen med ponyen Bella og sin nye veninde Anna. Da ridekolonien er slut, spørger Anna, om Ella vil begynde til ridning. Men der er lige det med Ellas mor. Hun er altid bange for, at Ella skal komme til skade. Og Ella vil ikke have, at mor bliver syg og skal indlægges igen. Måske er det bedst, hvis mor ikke ved noget om Ellas hemmelige hesteliv?