Kim Lee

Sidst opdateret: 10. februar 2019
Kim Lee

Beskrivelse:

Jeg holder meget af at skrive - og lade fingrene 'drible' hen over tasterne. Og til nu har det udmøntet sig i tre bøger - alle udgivet på forlaget 'mellemgaard'.
Min første bog - som jeg får udgivet - er en rejsebeskrivelse fra Asien. Bogen hedder 'I en anden verden - fra dansk drøm til asiatisk virkelighed - et liv som backpacker'. 'I en anden verden' udkommer i 2007.
Hen over sommeren i 2004 - rejser jeg i fem måneder rundt i de nordlige egne af Indien og Pakistan - som backpacker. En fantastisk tur - en rejse i tid og sted. Det er et møde med meget forskellige og spændende kulturer. Samtidig er det også en spektakulær 'rundrejse' for øjnene - og for så vidt også de andre sanser - i mødet med de allermest tørre og golde ørkenlandskaber - til de allermest fascinerende bjerglandskaber - forskellige steder i de imponerende Himalayabjerge.
Min dagbog tager jeg frem med stor glæde - når der ellers er tid til det - hvor jeg beskriver mine oplevelser - tanker og indtryk i øvrigt. Jeg har selvfølgelig også mit spejlreflekskamera med - der altid er parat til at skyde løs - på de mange smukke og anderledes motiver.
Denne kombination af - at rejse - skrive og fotografere er virkelig en oplevelse af de helt store - som jeg virkelig værdsætter rigtigt meget.
Min anden bog - som jeg udkommer med - er 'Filosofus - 1001 tankedryp om livet' - den udkommer i 2014. 'Filosofus' er en samling underfundige og måske tankevækkende aforismer - om den til tider svære kunst - at være menneske. Her et lille udpluk af de 1001 tankedryp: 'Lytter man kun til sig selv, må man bare håbe på, at man er klog' - 'Rigdom er at kunne berige andre' - 'Det er bedre at være sjov end at være til grin' - 'Den, der ingenting har, kan alligevel have det hele' - 'Det er de små glæder, som holder livet i gang, og de store, som gør det værd at leve' - 'Livet handler meget om, at vente på det rette øjeblik' - 'Går man ikke efter det, slider man heller ikke så meget på skoene'.
Den tredje bog - som jeg får udgivet - optræder jeg primært som fotograf - det er en fotobog om de Fynske købstæder og de Fynske landskaber. Den overvejende del af billederne er taget om sommeren.
Bogens titel er 'Eventyrøen Fyn - fotografiske stemninger og øjeblikke' - og den udkommer i 2017.
Og som et lille kuriosum - så bliver de fleste billeder til - ved at jeg cykler rundt på Fyn 'bevæbnet' med mit kamera - der altid er parat til at skyde løs - på de motiver - som kameraet nu sigter på. Det er de mange seværdige landskaber - og de meget smukke købstæder - der ligger til grund for fotobogen.
Siden er jeg blevet spurgt om - om jeg ville bidrage med en artikel til 'Fynbogen' - 2018 udgaven. Hvad jeg naturligvis gerne vil. 'Fynbogen' handler om det Fyn - der engang var. 'Fynbogen' er også udgivet af forlaget 'mellemgaard'.
Og min 'fortælling' handler om dengang - hvor jeg bare er en lille bitte en - til at jeg bliver noget større - til hvor jeg bliver til en knægt. Bidraget strækker sig fra min fødsel og frem til - hvor jeg blive bliver konfirmeret - der tilbage i tresserne og halvfjerdserne. Med indtryk og oplevelser fra denne svundne tid - en meget spændende tid - en tid fyldt med leg og fantasi. Et slags 'magisk' univers - som vi selv skaber...

Kontaktoplysninger:

Adresse: Nørregade 55, 5610 Assens Land: Danmark Tlf: 30615110 Mobil: 30615110 E-mail: Klik for at se e-mail CVR: 21078077

Medlem Af:

Faglitterære gruppe

Online Referencer:

Udgivelser

Andre projekter

Lavet i:

Seneste udgivelse: ‘Eventyrøen Fyn – fotografiske stemninger og øjeblikke’ (2017 – mellemgaard)

‘Filosofus – 1001 tankedryp om livet’ (2014 – mellemgaard)

‘I en anden verden – fra dansk drøm til asiatisk virkelighed – et liv som backpacker’ (2007 – mellemgaard)