Pia Deleuran

Sidst opdateret: 1. maj 2018
Pia Deleuran
Exchange-arrangement i Cape Town

Som advokat og mediator har jeg arbejdet med og skrevet om konflikthåndtering i mange år. I samarbejde med kolleger og netværk har jeg i forskellige udgivelser sat fokus på forhold, der kan øge forståelsen af de konflikter, som opstår i forskellige sammenhænge. Grundlagsforhold som køn, kultur og juraens natur, med de styrker og svagheder, som består, er omdrejningspunkterne. En tydeliggørelse af den alternative konfliktløsnings betydning og potentiale, og det juridiske systems helt centrale rolle i et demokrati, er vigtige pejlemærker i mit forfatterskab ligesom ligeværdsbetragtninger er det.

Kontakt Oplysninger:

Adresse: Peter Bangs Vej 59, 2000 Frederiksberg Land: Danmark Tlf: 38881111 Mobil: 30246803 E-mail: Klik for at se e-mail

Lyrikere, Faglitterære gruppe

Forlag: Danske Advokater Udgivelsesår: 2016

Konfliktløsernes kogebog 1- uden mad og drikke

Professionelle konfliktløsere, der arbejder med at rådgive eller bistå de involverede i en konflikt, sætter en ære i at gøre de faglige forberedelser, og det omkringliggende miljø, så optimalt som muligt. Vi ved, at det har betydning, at der etableres fred og gode rammer til konfliktløsningsopgaven.

Danskere siges at være dygtige til netop at etablere et sådan fundament grundet vores åbne og uformelle facon. Og trang til dansk hygge.

Anekdoter, lækkert illustreret og krydret med små opskrifter.