An-Magritt Wibell Nygaard-Ech

Sidst opdateret: 6. januar 2021
An-Magritt Wibell Nygaard-Ech

An-Magritt Wibell Nygaard - Ech, er en dansk-norsk forfatter og freelanceskribent. Hun er medlem af Dansk Forfatterforening, og skriver bøger samt ugebladsromaner og –noveller til magasiner i hele Skandinavien inden for forskellige genrer: Realisme, mystik, action, drama, psykologisk og skæbne, samt blød krimi. Hun skriver både historisk og nutidigt.

Biografi text, og profilbillede i denne box, samt oversigt over roman-titel text er udgivet til fri License/ Public Domain CC0

_______________

An-Magritt is a Danish-Norwegian author and freelance writer. She is a member of the Danish Author’s Society / Union.

Her publications and work ranges from short and long stories to weekly magazines in all Scandinavia, and Novels and Books for various Publisher Companies.

She writes in various genres: Action - Drama, mysticism, soft crimes and real-life based stories.

Her writings takes place both in historic and present times.

* The Biographic text and the Profile Photo in this box, with Novel and Book titles text is free licence, for relevant public use/ Public Domain CC0

http://www.facebook.com/anmagrittn https://twitter.com/MargueritteEch

Kontaktoplysninger:

Adresse: Sakskøbing Land: Danmark E-mail: Klik for at se e-mail

Dansk Oversætterforbund, De skønlitterære

Oversætter fra:

Dansk, Norsk (bokmål), Svensk

Oversætter til:

Dansk, Norsk

Besøg mig på:

Forlag: Forlaget Forfatterskabet.dk Udgivelsesår: 2021

Løve – Hertugen og Tvillingsmaragdernes Gåde

Historisk Roman - 1702,
Den store Nordiske Krigs spæde begyndelse. Baseret på faktiske begivenheder.

Handlingen foregår i Danmark og Norge.

Men hvor var den lille pige blevet af? tænkte Elisabeth skrækslagent. Grev von Schindel stirrede hende direkte i øjnene.
”Madame Werenskiold, jeg har mine ordrer,” oplyste han rolig.
”Fra hvem og hvorfor om jeg tør spørge?” spurgte Elisabeth koldt.
”Det kan jeg ikke oplyse, men min klare instruks er at hente Dem. Det gælder Kongens og Rigets sikkerhed, Madame.

Efter Den Store Nordiske Krigs indledning i Juli 1700, har der indfundet sig en skrøbelig fred, som ingen synes tilfredse med. Intrigerne fortsætter bag kulisserne, og det er kun et spørgsmål om tid, før krigen atter brager løs.
Løve–Hertugen og Tvillingsmaragdernes Gåde er en historisk roman baseret på og med inspiration fra virkelige hændelser. Gennem Adelsdamen Elisabeth Werenskiold til Hafslund Slot, oplever læseren hæsblæsende uger i 1702.
En forsvunden smaragdbroche er blevet et kompas til sandheden, men en fatal naturkatastrofe vender op og ned på alt, da et af Norges største Jordskred indtræffer ved Sarpsfossen, en februar nat i 1702.

Elisabeth Werenskiold kæmper for at beskytte sin familie, der lever med truslen om en svensk
invasion, intrigerne i de sydlige hertugdømmer samt en familiestrid om et forsvundet testamente. Midt i et højpolitisk spil med svig, bedrag og et mordplot, er det også en beretning om at finde sandheden gennem kamp, håb, styrke og kærlighed.

Men i et højdramatisk spil om Østersøen og Norden, sidder Norges rigeste trælasthandler, Niels Werenskiold, på Hafslund Slot med personlige problemer. Årsagen er en trussel fra Hertugen af Schleswig-Holstein – Gottorp, Kong Karl 12. af Sverige og svenske adelsmænd, efter invasionen af Danmark, da Kong Karl 12. af Sverige gik i land i Humlebæk med sine Karolinska Soldater.

Den dansk-norske adelsmanden Niels Werenskiold vogter en sprængfarlig hemmelighed, der er forbundet til kongehuset og et mordplot.
Snart vikles familien ind i et net af intriger, trusler og et beskidt arveopgør i jagten på et forsvundet testamente og sandheden.