Ulla Bruun

Ulla Bruun

Beskrivelse:

Om Ulla Bruun:

Født 1946 i København. Tilbragt 3 skoleår i Californien.
Studeret kunst i et år på UC Berkeley. Læreruddannet Emdrupborg i 1969.
Fra 1976 til 2009 arbejdet som pædagog i den handicapintegreret børnehave Lystruplund.
Deltaget i kurser i tegning og akrylmaling bl.a. på Skolen for Kunst og Design, Århus.
Gift med journalist Ove Gibskov. Fra 1969. 3 børn 8 børnebørn.

Rejst i USA, Australien, Europa, og Mellemøsten desuden Grønland, Nepal, Zambia, Kina og Cuba. Fra de sidstnævnte 5 lavet rejsebreve til Panorama på Danmarks Radios P1.

Malet og skrevet en selvbiografisk børnebog: Da Mormor var Lille på eget forlag.
Billederne har bl.a. været udstillet på, på Hovedbiblioteket i Århus og Lystrup kirke.

Desuden udstillet tegninger, akvareller og akrylbilleder flere steder.

Syvmiledrømmen udkom på forlaget Hovedland, maj 2014. Anmeldt i Politiken

30.05.2022 udkom ”Alvin, Underhunden og andre fortællinger” på Forfatterforlaget Attika. Anmeldt på Netmagasinet Sameksistens.

Skriver Haikus på dansk og engelsk, se HaikuDanmark.dk

Kontaktoplysninger:

Adresse: Brombærhaven 31, 8520 Lystrup Land: Danmark Mobil: 22589794 E-mail: Klik for at se e-mail

Medlem Af:

De skønlitterære, Aarhusgruppen, Haikugruppen
Forlag: Forfatterforlaget Attika Udgivelsesår: 2022

Alvin, Underhunden og andre fortællinger

”Alvin, underhunden og andre fortællinger” har som tema mennesker i forskellige livsfaser, der kommer ud for oplevelser, som måske vil præge dem resten af livet. I de fleste befinder vi os i en genkendelig dansk hverdag mht. stednavne og miljøer, men vi kommer også til Zambia og Slovakiet.

Den sidste af de 17 fortællinger:
”Odins Øje - en skabelsesfortælling om Anholt” –
adskiller sig fra de øvrige ved at være fabulerende med mytisk indhold og er desuden illustreret af forfatteren.