AFLYST

NB! FYRAFTENSMØDET ER AFLYST PGA COVID

Kom til fyraftensmøde i Aarhusgruppen og få indblik i den proces, der ligger til grund for den professionelle grafikers arbejde med bogen.

Af Aarhusgruppen - 10. august 2021

Vi må desværre aflyse fyraftensmødet Fokus på omslaget, da grafikeren er sendt i isolation efter smitte i sin søns klasse.

Layouter Michelle Jakobsen står bag nogle af Forlaget Silkefyrets smukke bøger. Kom og hør hende fortælle om sine tanker om bøgernes grafisk udtryk. Hvad væger hun, når hun laver omslag til bøgerne i forhold til illustration, bagsidetekst, farver, ryg og stil i samspil med indholdet? Hvordan er grafikerens arbejdsproces? Hvad dur og hvad dur ikke, når omslaget skal sikre bogens vej ud på markedet.

Som altid starter vi fyraftensmødet med en halv times hyggesnak ved bordene, før vi giver ordet til Michelle.

Som optakt til fyraftensmøde kan du eventuelt læse artiklen i Information om udgivelsen Diegesis af Henrik Nor-Hansen på Forlaget Silkefyret, som Michelle Jakobsen har givet sit grafiske udtryk.

Tirsdag d. 31. august

Godsbanen, Vogn 1 kl. 16-18

Tilmelding til info@gunvorganerkrejberg.dk (helst inden d. 26.08.21)