Det spirende samarbejde om litteraturen i Aarhus

Har vi forfattere, illustratorer eller oversættere i Dansk Forfatterforening, der skal profileres til den kommende internationale litteraturfestival, LiteratureXchange?
Det er blot ét af de vigtige emnerne for næste møde i Aarhusgruppen …

Skal Aarhusgruppen byde ind med spændende litteraturarrangementer til den kommende festival, LiteratureXchange? Har vi nogen i gruppen, der skal præsenteres og hvordan? Skal vi igen tilbyde guidede ture, som vi gjorde til HAY Festival, når Herta Müller, Sergij Zjadan, Vigdis Hjorth og andre store kanoner kommer til byen? Og hvad med en stambordscafé? Hvad er fordele og ulemper? Og hvem vil være med?

På næste møde i Aarhusgruppen samler vi op på erfaringerne fra vores engagement i HAY Festivalen og tager stilling i fællesskab. Der bliver både god tid til hyggesnak og til at høre Martin Petersen fortælle om sin ungdomsroman Exit Sugartown, der netop har fået en fornem tysk litteraturpris samt høre Bjarne Jensen fortælle om Bogen om Jensen, som netop er udkommet og som han også talte med Flemming Jensen om på årets Bogforum.

Godsbanen Vogn 1
Mandag d. 27. november kl. 16-18