Giv heldet en chance!

I november måned modtog Ole Steen Hansen Dansk Forfatterforenings faglitterære pris 2019 og på fyraftensmødet d. 11. marts bliver der rig lejlighed til at høre mere om, hvordan Steen arbejder og om hans tilgang til stoffet, såvel i skreven tekst, som når han, som fotograf går visuelt til værks.

Mennesker og deres skæbner har altid stået i centrum for Steens arbejde, når han har skrevet om Vietnams geografi og historie, om kinesiske traditioner og forfædredyrkelse, om flyvning og flyvehistorie eller om livet i det kommunistiske DDR.

Steen skriver dokumentarisk, så han skal finde sine historier – ikke finde på dem. Han giver ind imellem sig selv lov til at arbejde ud fra princippet “giv heldet en chance” og vil komme med eksempler på, hvad det kan føre til.

Onsdag d. 11. marts kl. 16-18

Godsbanen, Vogn 1, Aarhus.

Tilmelding til info@gunvorganerkrejberg.dk helst inden d. 5. marts.

Af Aarhusgruppen - 28. februar 2020