Forfatter søges til World Book Fair, New Delhi 6.-14. januar 2018

Danmarks Ambassade i Indien søger en dansk forfatter til World Book Fair i New Delhi, 6.-14. januar 2018.

11. december 2017

Ambassaden hjælper med at dække hotelophold og forsendelse af bøger og stiller en stand til rådighed i den europæiske pavillon. Derudover vil der være mulighed for at søge om midler til fly- og transport ved Slots- og Kulturstyrelsen inden fredag d. 15. december 2017.

World Book Fair er en årligt tilbagevende litteraturfestival med deltagelse af forfattere og forlag fra mere end 30 lande og halvanden million gæster i løbet af syv dage. Temaet for årets festival er ’Europæiske Bøger’, som efterspørges i stigende grad i Indien. Som forfatter kan du promovere dine bøger i den danske stand, og du har mulighed for at deltage i forskellige events i den europæiske pavillon og i det internationale hjørne. Disse planlægges sammen med ambassaden, som også stiller medarbejdere til rådighed, til at hjælpe dig i standen og generel praktik. Det er ikke et krav, at du deltager hele ugen.

Bogindustrien i Indien vokser med 19.3 % om året, og der bliver rig mulighed for at møde både forfattere, oversættere og forlag. Danske bøger, der oversættes til engelsk, rammer et marked med mere end 120 millioner boglæsere, og der er ca. 9.000 indiske forlag, som udgiver bøger på engelsk. Derfor kan det være en fordel, hvis dine bøger allerede er oversat til engelsk. Oversættelser fra dansk til hindi kan potentielt nå yderligere 500 millioner indere.

Vil du deltage eller gerne vide mere, så kontakt ambassaden senest onsdag den 13.12.17 kl. 12 (dansk tid) til sunsor@um.dk.

Læs mere på http://www.newdelhiworldbookfair.gov.in/