Arrangementspolitik i DFF fra og med 26. oktober 2020

Forsamlingsforbuddet på 10 personer gælder som udgangspunkt også ved arrangementer i Dansk Forfatterforening fra og med den 26. oktober og ind til videre til og med januar 2021.

26. oktober 2020

Eneste undtagelse til, at 10 personer kan samles på kulturområdet er, hvis man sidder ned, og under hele arrangementet og kigger ligefrem (såkaldt biografopstilling): https://coronasmitte.dk/arrangementer-og-forsamlinger. Her gælder så, at der skal være mindst 2×2 meters afstand ml. siddepladserne: https://coronasmitte.dk/idraets-og-fritidsfaciliteter. Konkret i Strandgade betyder det 20 siddepladser i alt ved biografopstilling: 12 siddepladser i det store mødelokale og 8 siddepladser i det lille mødelokale.

Når du deltager i et møde, skal du:

• Medtage eget vand (der serveres hverken vådt eller tørt)
  • Komme let – dvs. du skal medbringe så lidt overtøj mv. som muligt
  • Hænge dit overtøj mv. på den stol, du vælger i mødelokalet

Når du har fundet en plads i mødelokalerne, så skal du, så vidt muligt blive der.

Hvis du skal:

• på toilettet så kan du både gå gennem mødelokalerne og kontoret ml. køkken og entre – der er kun plads til 2 i kø (markeret med 1 kryds i mellemgangen foran toilettet og 1 kryds ved kaffemaskinen)
  • strække benene eller trække frisk luft, så skal du gå i gården

Vi opfordrer alle til at:

• Bruge håndsprit løbende (håndsprit er stillet frem)
  • Hoste og nyse i ærmet
  • Blive hjemme, hvis man føler sig det mindste syg

Der er udarbejdet uddybende retningslinjer til arrangørerne, som fremsendes af sekretariatet i god tid inden mødet. Retningslinjerne tilpasses så vidt muligt løbende efter regeringens og myndighedernes udmelding.