Bogbranchen samarbejder med DR om landsdækkende bogfestival

Dansk Forfatterforening og andre aktører i bogbranchen går nu sammen med DR om initiativet ’Bogfestival’, der kommer til at foregår den 7.-8. november – blandt andet med 12 timers bog-maraton på DR2.

5. oktober 2020

DR2 rydder fladen hele søndag den 8. november, hvor der er 12 timers live-tv fra kl. 10.00-22.00 med omstillinger til live-arrangementerne rundt omkring i landet. Det bliver kendte DR-værter, som vil præsentere bøger og forfattere, aktuelle skønlitterære udgivelser, fagbøger og biografier. Seerne kan opleve, hvordan bogen fejres, se de største danske forfattere, få læsetips og opleve forfattere i indsigtsfulde samtaler.

“Bøgernes verden har helt vildt meget at byde på, og jeg er rigtig glad for, at læserne på den her måde kan stifte bekendtskab med nogle af de oplevelser, den levende danske litteratur kan give” siger formand for Dansk Forfatterforening, Morten Visby.

Læs hele nyheden her:  https://www.dr.dk/om-dr/nyheder/dr-og-bogbranchen-i-samarbejde-om-landsdaekkende-bogfestival