De første forfattere er på vej ud i landet for at svare på spørgsmålet: Hvem er Danmark?

De første af de 20 udvalgte forfattere til Dansk Forfatterforening og Nordeafondens nationale læseprojekt er så småt ved at lande i byer rundt om i landet.

20. februar 2019

Projektet ‘Hvem er Danmark?” skal skabe ny litteratur og store læseoplevelser i hele landet. 20 forfattere er blevet udvalgt til at tage på besøg i forskellige byer i hele landet.

Her skal de opleve byen, som var de lokale, og på baggrund af det, skrive nye fortællinger, der skal være omdrejningspunkt for en række lokale initiativer. Alt dette kan du læse mere om på projektets hjemmeside.

Her kan du også følge med i de kommende uger, når yderligere 17 forfattere rejser ud.

De første tre forfattere og illustratorer i projekt rejser ud i denne uge – Gunvor Ganer Krejberg (tv.) tager til Korsør, Line-Maria Lång (i midten) til Aalborg, og Tove Krebs Lange til Ikast. De vil kigge, snakke, skitse, tage pulsen på deres byer. Og skrive en tekst. Vi glæder os til at se resultaterne!

Fotos: Peter Kirkeskov Rasmussen