DFF er bekymret over den nye dynamiske model for bibliotekspenge

11. april 2024

Bibliotekspengene skal følge med tiden, og derfor skal digitale udlån fremover have en større bid af kagen, lyder det fra minister. Men den nye model bekymrer Dansk Forfatterforening.

Morten Visby er bekymret for, om bibliotekspengene med tiden overgår til at blive en betaling for brug frem for en kulturstøtteordning, som det er i dag. Han havde hellere end den nye dynamiske model set en årlig fastsat procentdel til digitalt udlån, så det var muligt at sammenholde udviklingen i udbetalinger med formidlingen på eReolen år for år.

Læs hele artiklen i Politiken her

og hør formand Morten Visby ca. 59:30 minutter inde i denne udsendelse om Bibliotekspengene på Radio4 her