Formanden til Bogmarkedet: Om nyt bogprogram i DR…

’Vild med bøger’ hedder DR K’s nye litteraturmagasin, som fra denne uge vil sætte fokus på bøgernes verden og glæden ved at læse.

3. oktober 2017

Formand Morten Visby siger bl.a.  til BogMarkedet, at hans forhåbninger ikke går på, om programmet vil kunne få allerede læsende til at læse mere af det samme.”Jeg håber, at satsningen kan skabe nye læsere. Det er også en del af DR’s intention med programmet, ved jeg. Jeg synes dog også, det ville være fint, hvis et program som ’Vild med Bøger’ kunne få bogglade seere til måske at fatte interesse for andre former for litteratur og andre forfatterskaber, end dem de kender i forvejen,” siger Dansk Forfatterforenings formand.

Hvilke forventninger har DR til programmet? Og hvad betyder det, at der skal en kendt person i studiet hver uge for at snakke om sin læseoplevelse?

Læs hele artiklen på Bogmarkedets hjemmeside her. (Kræver login).