Formanden genopstiller ikke!

5. december 2016

Kære alle,

Jeg har besluttet mig for ikke at genopstille som formand i Dansk Forfatterforening, når min valgperiode udløber ved generalforsamlingen den 29. april 2017.

Til den tid har jeg siddet tre år på posten. Før det var jeg i to år formand for foreningens skønlitterære gruppe. Efter fem spændende og arbejdsomme år skal der nye kræfter til – og jeg skal videre med mit forfatterskab og andre vigtige gøremål.

Jeg er glad for at kunne fortælle, at der allerede tegner sig konturerne af en ny formand, da Dansk Forfatterforenings nuværende næstformand og formand for vores børneunge-gruppe Nanna Gyldenkærne har meddelt, at hun stiller op. Der kan nå at dukke yderligere formandskandidater op frem mod generalforsamlingen.

Jeg ser frem til at fortsætte mit arbejde for Dansk Forfatterforenings knap 1400 medlemmer – og for alle andre forfattere, oversættere og illustratorer i Danmark – i de kommende fem måneder, før jeg giver stafetten videre.

De allerbedste hilsner,

Jakob Vedelsby