Forsøgsordning med Pulje B i Autorkontoen

21. juni 2023

Som noget nyt er der afsat en særpulje under Pulje B til projekter for den gruppe af forfattere i Danmark, der skriver på et andet sprog end dansk. Støtte herfra kan søges af såvel enkeltpersoner som grupper med en vis tilknytning til reelle litterære kredsløb i Danmark. Formålet kan være alt fra oplæsningsarrangementer og mindre fællesudgivelser til formidlingstiltag og netværksetablering.

Baggrunden for denne treårige forsøgsordning er et ønske om at kunne dække hele det litterære miljø i Danmark, også de forfattere, der ikke skriver på dansk. Det er forfattere, der ofte vil falde uden for de øvrige former for litteraturstøtte, og Autorkontoen er et godt sted at sondere behovet og mulighederne for at støtte sproglig og litterær mangfoldighed. Fristen for at søge er primo september 2023.

Hold høje med hjemmesiden her:  https://danskforfatterforening.dk/autorkontoen/