Har du talt med din boghandler i dag?

2. april 2020

Dansk Forfatterforening ønsker at støtte landets fysiske boghandlere, som er hårdt ramt af coronakrisen. Arnold Busck-butikker er lukkede, det samme er boghandlerne i indkøbscentre, osv., mens en del holder åbent under strenge restriktioner og lukker kun få kunder ind ad gangen.

Derfor vil vi i foreningen opfordre jer, forfattere, illustratorer og oversættere, til sammen med os at gøre opmærksom på den lokale boghandel, din lokale boghandel. På Facebook og Instagram, på de muligheder, der stadig er for at købe en fysisk bog.

Gør gerne sådan her:
Tjek om din boghandel er åben – hele dagen eller nogle timer. Kan man bestille en bog, og kommer de forbi med den? Måske skal man selv hente den – under behørig afstand – på bestemte tidspunkter?

Fotografer i boghandlen (eller ring og bed boghandleren om at sende dig et foto) og slå det op på din Facebook-væg eller Insta med oplysninger om åbningstider. Køb evt. en bog til dig selv – eller din nabo.  Og del gerne andres opslag om emnet også.

Tag boghandlen og skriv gerne:
#DFFelskerbøger
#købenbogtildinnabo