Høring om faglitteraturens udfordringer

9. november 2023

Åben høring på Christiansborg, Fællessalen

Mandag den 4. december 2023 kl. 16-19 i Fællessalen på Christiansborg. Kun med forudgående tilmelding. Tilmeldingsfristen var den 29. november 2023.

Adgang til høringen – kom i god tid
For tilmeldte: Adgangen til høringen via publikumsadgangen til højre for hovedtrappen op til Christiansborg. Vær opmærksom på, at der er et sikkerhedstjek ved indgangen, så kom i god tid – mindst 30 minutter før. Du bliver herefter ført op til Fællessalen, hvor høringen afholdes. Der vises film fra kl. 15.30 i Fællessalen.
I løbet af høringen er der lidt forplejning og drikkevarer.

Program
Høringen omhandler faglitteraturens udfordringer i en tid med gratistjenester på nettet, et presset bogmarked og nedskæringer på bibliotekerne.

Se programmet her

Høringen arrangeres af Den faglitterære styrelse i Dansk Forfatterforening. Formanden for Folketingets kulturudvalg Hans Christian Schmidt (V) vil være vært for høringen.