Har du tilmeldt dig konferencen om litteraturformidling?

Den 5. april 2017 afholder Dansk Forfatterforening en konference om litteraturformidling på Christiansborg. Konferencen styres af forfatter og journalist Steen Bille og bliver struktureret omkring to paneldebatter.

27. marts 2017

Det første panel består af Jakob Kvist, direktør for People’s Press, Klaus Gjørup, ejer af forlaget Wunderbuch, Lise Vandborg, leder af Litteratursiden, Michel Steen-Hansen, direktør for Danmarks Biblioteksforening, Pernille Kjær Stenstrøm, boghandler, Kristian Ditlev Jensen, forfatter og folketingskandidat samt Helene Forsberg fra Læseforeningen. Panelet skal debattere bl.a. følgende spørgsmål:
* Hvad skal der til, for at få flere til at læse litteratur?
* Hvordan formidler man litteraturen bedst muligt?
* Hvordan kan biblioteker, boghandlere, forlag og medier gøre en indsats for at øge interessen for litteratur og for at formidle litteratur?
* Hvad er god litteraturformidling – efter din mening?
* Hvordan kan forfatterne bidrage til den bedst mulige litteraturformidling?

Efterfølgende vil et panel bestående af en række politikere tage boldene op fra den debat, det første panel har faciliteret. Politikerne vil kommentere på det de har hørt samt debattere med hinanden og deltagerne i salen, som på det tidspunkt også inkluderer det første panel. Vi har endvidere bedt politikerne komme med konkrete bud på, hvad man fra politisk hånd kan stille op for at styrke litteraturformidlingen i Danmark.

Som optakt til hver af de to paneldebatter vil forfatterne Jens Blendstrup og Lulu Marie levere hver deres peptalk om litteraturformidling.

Tid og sted
Konferencen finder sted onsdag d. 5. april 2017 kl. 12.30-16.00 i Fællessalen på Christiansborg.
OBS! Bemærk at du skal tjekke in allerede kl. 12.30 via security i kælderen. Konferencen begynder kl.13.00.

Tilmelding efter først-til-mølle
Bindende tilmelding efter først-til-mølle-princippet sendes til sekretær i Dansk Forfatterforening Nena Wiinstedt på df@danskforfatterforening.dk senest den 2. april 2017. Påfør venligst dit navn, arbejdssted og (arbejds)adresse i tilmeldingen af hensyn til Christiansborgs lister.

Konferencen er støttet af

Foto: arkiv konference 2016