Hvad med lidt god radio?

Hør Sara Linderoth Bouchet fortælle om romanen “Hjem”, der vandt den romankonkurrence, som Dansk Flygtningehjælp, Dansk Forfatterforening og forlaget Tiderne Skifter udskrev i 2015

13. marts 2017

I en samtale med Tiderne Skifters forlægger Claus Clausen fortæller Sara Linderoth Bouchet om sin roman og dens vigtigste temaer – om frygt og flugt, om hjem og rodløshed, om drømmen om at høre til, og om litteraturens potentiale og rolle i forhold til nogle af vor tids vigtige emner.

Hør samtalen her.

Romanen ”Hjem”blev valgt som vinderroman af en enig jury og udgivet i december 2016. “Hjem” er en fortælling om en syrisk flygtningefamilie, som efter en dramatisk flugt fra krig og død i deres hjemland er havnet i et ghettolignende boligkompleks i en unavngiven by i den danske provins.