Modtageren af Prins Henrik Prisen 2023

10. juni 2023

Prins Henrik Prisen på 300.000 kr. er uddelt i Dansk Forfatterforenings lokaler den 10. juni 2023.

Caspar Eric tildeles Prins Henrik Prisen 2023 for sit banebrydende forfatterskab. “Med sin kraftfulde og direkte poesi, der balancerer sårbarhed og politisk indignation, åbner han nye rum. Hans digtning konfronterer tabubelagte emner og giver håb til os alle om andre måder at være sammen på i en tid, hvor vi har brug for nye balancer” udtaler juryen.

Jury: digter Shadi Angelina Bazeghi, digter Thomas Boberg og lektor i litteratur Louise Mønster

Se mere af juryens begrundelse, og læs hele pressemeddelelsen her.

Casper Eric er den anden modtager af Prins Henrik  Prisen, og prisen blev overrakt af Hendes Majestæt Dronningen. Pengesummen er sponsoreret af AVK Holding, og begge forfatterforeninger var værter ved arrangementet. Med prisen følger en statuette af Prins Henriks skulptur “Fabeldyr”.

Se billeder fra prisoverrækkelsen her: https://www.janjespersenphotography.dk/Clients/n-dTJsSV/DFF/Prins-Henrik-Prisen/