Praktikant til Dansk Forfatterforening FORÅR 2018!

Dansk Forfatterforening søger en praktikant 20-25 timer om ugen fra 29. januar til 28. juni 2018 (eller efter aftale).

12. oktober 2017

Du kan søge både som bachelor- og kandidatstuderende. Efter endt praktikophold vil der evt. være mulighed for at komme i betragtning til en stilling som studentermedhjælper i foreningen – dog med andre opgaver – og det kræver i så fald, at du minimum har tre år tilbage af dit studie.

Hvad skal du lave?

Din primære arbejdsopgave vil være at programsætte, planlægge, koordinere, lave PR og radiooptagelser i forbindelse med forfatterarrangementet Den Røde Sofa. Den Røde Sofa kan du blandt andet læse mere om i Facebookgruppen samt høre tidligere udsendelser her: http://den2radio.dk/programserier/den-rde-sofa/
Du får ligeledes ansvaret for implementering af kommunikations- og medlemshvervningskampagner herunder udformning af strategi, kontakt til interessenter samt udarbejdelse af kampagnemateriale. Derudover vil du blive inddraget i forefaldende kommunikationsopgaver fx nyhedsbrev og sociale medier, og du har også mulighed for selv at præge stillingen i retningen af litterære projekter, som du måtte finde interessante.

Praktikforløbet er ulønnet, men arbejdstiden er fleksibel, hvis du fx ønsker at følge et fag ved siden af praktikopholdet og/eller har studiearbejde. Du vil komme til at arbejde tæt sammen med din praktikvejleder og de udvalg, der har det politiske ansvar for områderne. Sekretariatet er opbygget med en meget flad struktur, hvor alle har mulighed for at bidrage med ideer og forslag til nye tiltag. Samtidigt forventes det dog også, at alle bidrager til de daglige praktiske gøremål så som at lave kaffe og rydde op.

Hvem er vi?

Dansk Forfatterforening er en rettighedshaverorganisation bestående af fem faglige grupper. Foreningen arbejder for at forbedre forfattere, oversættere og illustratorers vilkår samt skabe et rum, hvor kunstnere kan mødes og udveksle sociale såvel som professionelle ideer og erfaringer.

Hvad tilbyder vi?

• Praktisk erfaring med kommunikationsarbejde på mange platforme
  • Indsigt i en kunstnerisk og politisk ledet organisation
  • Mulighed for at prøve kræfter med projektstyring
  • Et spændende og kreativt miljø
  • Et engageret team af kollegaer
  • En attraktiv fleksibilitet i jobbet

Vi forventer, at du:

• Har flair for kommunikation (har et godt og flydende dansk både i skrift og tale)
  • Læser til cand.mag., cand.comm., cand.scient. bibl., cand. scient. pol eller tilsvarende uddannelse
  • Kan få merit for praktikopholdet på dit studie
  • Er ambitiøs og kreativ
  • Har et tålmodigt og imødekommende væsen
  • Behersker Officepakken på brugerniveau
  • Selv har mulighed for at medbringe en bærbar computer, som tilsluttes trådløst netværk

Kontaktoplysninger

Hvis du har spørgsmål til stillingen som praktikant, så er du velkommen til at rette henvendelse til sekretariatsleder Sara Strand på tlf. 32 95 51 00 eller mail ss@danskforfatterforening.dk.

Ansøgning

Ansøgningen inkl. CV og eksamensudskrift kan sendes til ss@danskforfatterforening.dk senest den 2. november 2017 kl.12.
Samtaler forventes afholdt i uge 45.