Redaktør søges til Forfatteren

Dansk Forfatterforening søger en ny redaktør til bladet Forfatteren. Foreningen takker Anna Bridgwater for en meget flot og alsidig indsats som bladets redaktør de seneste 8 år.
Stillingen som redaktør er tidsbegrænset til 4 år – med mulighed for forlængelse af yderligere en 4-årig periode.

10. august 2017

Hvad skal du lave som redaktør?
Som redaktør for Dansk Forfatterforening er du med i hele processen fra idé til udsendt blad. Det vil sige, at du:

• planlægger nye numre af bladet
  • indkalder til og faciliterer redaktionsudvalgsmøder
  • skriver artikler
  • redigerer andres tekster
  • læser korrektur og varetager kontakt til grafiker og distributionskæden
  • løbende udvikler bladet – også i relation til nye medier og platforme

Udover at have ansvaret for at bladet bliver produceret, er du også med til at lægge en fælles profil for den samlede kommunikation og varetage foreningens interne og eksterne kommunikation til presse mv. dvs., at du skal være indstillet på også at deltage i andet udvalgsarbejde.

Stillingen er en deltidsstilling (ca. 16 timer ugentligt) med varierende arbejdstid. Du har mulighed for at redigere dele af bladet hjemmefra, men må forvente at have mindst 1 ugentlig arbejdsdag i Strandgade på Christianshavn. Dine nærmeste sparringspartnere vil være redaktionsudvalg, grafiker, webredaktør og sekretariatschefen samt foreningens formand som er også er bladets chefredaktør. Du refererer til sekretariatschefen.

Stillingen er tidsbegrænset til 4 år med mulighed for forlængelse.

Hvem er vi?

Dansk Forfatterforening arbejder for at forbedre vilkårene for forfattere, oversættere og illustratorer samt skabe et rum, hvor kunstnere kan mødes og udveksle sociale såvel som professionelle ideer og erfaringer. Et vigtigt aktiv for medlemmerne er bladet Forfatteren.

Vi forventer, at du:

• Har mindst 3 års erfaring med redaktionelt og journalistisk arbejde
  • Har en skarp, hurtig og korrekt pen
  • Er vant til at tænke i integration med andre platforme (hjemmeside, nyhedsbreve, facebook etc.)
  • Er i stand til selvstændigt at drive processer med respekt for de mange interesser, der skal varetages
  • Har indgående kendskab til den litterære og kulturpolitiske verden
  • Evner at sætte dig i forfattere, illustratorer og oversætteres sted
  • Har et tålmodigt og imødekommende væsen

Vi tilbyder:

• Et inspirerende og selvstændigt job
  • Et spændende og kreativt miljø
  • En stor fleksibilitet i jobbet

Tiltrædelse:
1. januar 2018 dog med overlevering fra tidligere redaktør i november (sidste blad 2017)

Løn: Efter aftale.

Kontaktperson: Sekretariatschef Sara Strand tlf. 32 95 51 00

Ansøgningsfrist: 20. september 2017 kl. 12.
Ansøgningen mærkes “Redaktør” sendes pr. e-mail til df@danskforfatterforening.dk

Samtaler forventes afholdt i uge 40 og 41.