Ros, men også kritik af Storytels nye krimi-koncept

Storytel har netop lanceret et nyt koncept, Storytel Originals, hvor de inviterer krimiforfattere til at skrive lydbogsserier på 10 afsnit med en plotbaseret afslutning. Det er bl.a. Netflix’ succes, der har inspireret, lyder det. BogMarkedet har spurgt Dansk Forfatterforenings formand Morten Visby og litteraturkritiker og krimi-ekspert Bo Tao Michaëlis, hvad de tænker om Storytels nye satsning.

6. december 2017

Dansk Forfatterforenings formand Morten Visby: ”Dele af dansk litteratur er i forvejen i direkte konkurrence med fx Netflix, og litteraturforbruget er i det hele taget en del af et underholdningsmarked, hvor skarpt fortalte serieformater har vist sig at have enormt potentiale,” udtaler han. ”Det giver god mening at udfordre disse konkurrerende medier. Litteraturen behøver ikke altid være på tilbagetog, men kan også indimellem omgruppere til nye positioner i terrænet og måske samle nogle af fjendens våben op undervejs.”

Morten Visby understreger, at det ville være en skam, hvis al dansk litteratur med ét slog ind på denne bane. ”Men det er vist heller ikke tanken med Storytel Originals, så vidt jeg er orienteret,” siger han.

Læs hele artiklen her: https://bogmarkedet.dk/artikel/ros-men-også-kritik-af-storytels-nye-krimi-koncept