Royalty-sag med Tiderne Skifter

Flere danske aviser har den 29. juni 2017 bragt nyheden om, at Gyldendal stævner forlægger Claus Clausen.

29. juni 2017

Claus Clausen solgte for halvandet år siden forlaget Tiderne Skifter til koncernen Gyldendal, som nu mener, at en række forfattere ikke har fået en del af de royaltyudbetalinger, de har haft krav på.

Dansk Forfatterforenings formand Morten Visby siger bl.a. til Jyllands-Posten: “Det er først og fremmest trist, fordi Tiderne Skifter er et agtværdigt forlag, der har haft et meget, meget flot udgivelsesprogram gennem mange år. Men også trist, hvis det er rigtigt, at forfatterne ikke har fået den betaling, de skulle have”.