Strategiseminar og børns læselyst 2018

Onsdag 26. september 2018 holdt Danmarks Biblioteksforening og tænketanken Fremtidens Biblioteker et strategiseminar om børns lystlæsning hos Dansk Forfatterforening.

2. oktober 2018

Biblioteksfolk, skolelærere, forskere, forlæggere og forfattere mødtes for at drøfte, hvordan biblioteker og skoler kan bidrage til, at børn får et tættere forhold til læsning af litteratur.

Fra forfatterforeningens side blev der lagt vægt på betydningen af selve litteraturen. “Hvis det skal gøre en forskel, at børn læser litteratur i modsætning til at forbruge andre former for medieindhold, kræver det ikke kun en større indsats for læsefremme, men også et stærkt og mangfoldigt udbud af kvalitetslitteratur, der fortæller andre historier på andre måder,” sagde Dansk Forfatterforenings formand på seminaret.