Streaming: Branchen i oprør

8. november 2023

Morten Visby, Forfatterforeningen: ”Jeg ser gerne, der kommer et mere differentieret billede, hvor de enkelte tjenester profilerer sig med særligt indhold, eller hvor prisstrukturen for indholdet er forskelligt”

Morten Visby bakker op om forslaget til en ny prisstruktur, hvor eksempelvis helt nye titler bliver lagt ind i en særlig eksklusiv dyrere abonnementspakke osv. Der skal dog mere til end det, tilføjer han: ”I sidste ende er der behov for, at selve titlerne bliver et konkurrenceparameter i form af eksklusivt indhold på tjenester med differentieret titeludbud. Det vil være meget lykkeligt, hvis der kommer det ud af den her debat nu, at flere forlag begynder at trække indholdet fra de tjenester, hvor de ikke kan få en rimelig betaling og afregningsmodel, der giver mening for både forlag og forfattere. Det er jo sådan det fungerer på et frit marked med sund konkurrence. Ellers er vi jo styret af monopoler.”

Læs hele artiklen i Mediawatch her