Studentermedhjælper søges

14. november 2017

Den ene af vores to søde og dygtige studentermedhjælpere bliver snart kandidat, så vi søger en ny studentermedhjælper til Dansk Forfatterforenings sekretariat ca. 12 timer ugentligt.

Arbejdstiden ligger mandag til torsdag i tidsrummet kl. 9 – 16, typisk fordelt på to dage. Opstart: januar/februar 2018.

Hvem er vi?
Dansk Forfatterforening arbejder for at varetage forfattere, oversættere og illustratorers interesser. Vi kæmper for ophavsret og litteraturens vilkår i Danmark. Vi faciliterer en lang række muligheder, og tilbyder bl.a. juridisk rådgivning, kurser og netværk til vores medlemmer.

Arbejdsområder

Du vil skulle deltage i den daglige administration, dvs. vejledning af medlemmer, besvarelse af telefonopkald, hjemmesideopdatering, indeksering, arkivering og diverse forefaldende projekt- og kontoropgaver som fx afvikling af DM i novelleskrivning for unge, research af rettighedshavere, fondsansøgning, oprydning, kaffebrygning mv. Der er fleksibilitet i stillingen både i forhold til arbejdsopgaver og eksamensperioder.

Desuden vil der være mulighed for ekstra timer ved aften- og weekendarrangementer.

Dine kompetencer

• Læser fx informationsvidenskab, kommunikation eller lign. på KU, RUC eller CBS
  • Læser på 1. eller 2. år af bacheloruddannelsen og/eller har mindst 3½ år tilbage – og meget gerne længere – af din uddannelse.
  • Har et godt kendskab til it herunder officepakken
  • Har let ved at lære nyt og arbejder struktureret
  • Har tæft for praktiske opgaver
  • Er pligtopfyldende og ambitiøs
  • Har et åbent, imødekommende og empatisk væsen

Hvad tilbyder vi?

• Praktisk erfaring med kommunikationsarbejde på mange platforme
  • Indsigt i en kunstnerisk og politisk ledet organisation
  • Mulighed for at prøve kræfter med projektstyring
  • Et spændende og kreativt miljø
  • Et engageret team af kollegaer
  • En attraktiv fleksibilitet i jobbet

Send en kort ansøgning samt CV og relevante eksamensudskrifter til sekretariatschef Sara Strand, ss@danskforfatterforening.dk (tlf. 32955100)

Påfør venligst kontaktdata på alle bilag.

Ansøgningsfrist: 7. december 2017 kl. 9