Ny modelkontrakt februar 2020

Af Uschi Tech - 11. februar 2020

Så er den nye modelkontrakt på gaden!

Dansk Forfatterforenings jurist, Anne Koldbæk, har i samarbejde med DOF’s bestyrelse udarbejdet en ny modelkontrakt for litterære oversættere.
Forlaget Gutkind, som også har bidraget til processen, har allerede taget den til sig. Vi takker for det gode samarbejde og for den imødekommende indstilling til oversætterne!

Kontrakten er til fri afbenyttelse for både medlemmer og forlag, og DOF anbefaler at bruge den fremover ved indgåelse af kontrakter.

Skulle du have spørgsmål i forbindelse med den nye kontrakt, er du velkommen til at rette henvendelse til DOF’s formand på e-mail eller til foreningens jurist, Anne Koldbæk, e-mail.