At overleve som fagbogsforfatter

Økonomi som fagbogsforfatter

Kontraktforhandlinger, netværksarbejde og redaktørpleje, samarbejdet med forlaget og sparring på fondsansøgninger.

Underviser(e)

Niels Olsen

Stiftede i 2023 rådgivnings- og skribentvirksomheden ressourcer.nu. Virksomheden arbejder i den filantropiske sektor med at rådgive og bygge bro mellem fonde og fondsansøgere. Niels har en baggrund som projektleder og fundraiser i Akademiet for de Tekniske Videnskaber (ATV) efterfulgt af 15 år som projektchef for hhv. kultur- og naturområdet i Nordea-fonden.

Troels Gollander

Troels Gollander har skrevet fagbøger og undervisningsmaterialer i over 25 år. Han startede eget forlag (Forlaget Meta) i 2022. Desuden holder han kurser og foredrag for børn og unge på skoler og biblioteker i "kunsten at skrive en god fagbog".