At undervise børn i at skrive

Om kurset

Bliv klædt bedre på til at bruge tilbud om at komme ud på landets skoler.

Hvordan fanger man eleverne i 5a? Blandt andet som følge af huskunstnerordningen er de traditionelle forfatterforedrag på skolerne i høj grad blevet afløst af skriveværksteder, men hvordan bærer en forfatter uden pædagogisk uddannelse sig ad med at aktivere en skoleklasse kreativt og konstruktivt med fokus på det at skrive skønlitteratur? Hvad kan eleverne magte? Hvor store krav kan man stille? Hvad kan man forvente af lærerne?
Hanne Kvist er både forfatter og illustrator. Hun har undervist på flere skoler, både alene og sammen med andre, ligesom hun bl.a. underviser på Forfatterskolen i Brønderslev.

Tilmelding

Skriftlig tilmelding senest 24. juni til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Underviser(e)

Hanne Kvist