Billedbogen i undervisningen

Om kurset

Nu hvor boghandlernes salgstal svinder, er skoler en vigtig spiller ift. at aftage vores bøger. Derfor kan det være en stor hjælp for os at vide noget om:
– hvordan der bliver undervist i billedbøger?
– Hvilke bøger der bliver brugt?
– Og hvordan man kan lave bøger målrettet til undervisning (på alle klassetrin).

Ovenstående vil dette aftenkursus med Lisa Gardum Andersen og Maria Louise Bjørn Bjerrum gøre os klogere på. De er begge mastere i børnelitteratur fra Aarhus Universitet. De er folkeskolelærere og skolebibliotekarer på hhv. 10. og 14. år, hvor de udover det normale arbejde også står får vejledning af skolens dansklærere og for at afholde diverse workshops og kulturelle arrangementer med forfattere, illustratorer og musikere. Ved siden af dette arbejde er de foredragsholdere og lærermiddelforfattere. De brænder for børnelitteratur og har lavet inspirationsbloggen Bøger til børn/ bogertilborn.dk, hvor de skriver om ny og ældre børnelitteratur til primært forældre som målgruppe.

Tilmelding

Skriftlig tilmelding senest 23. september 2015 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 23. september refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

Underviser(e)

Maria Louise Bjørn Bjerrum