Book Art

Bogen er ikke blot en beholder for et indhold. Den kan udvide oplevelsen af værket. E-bogens fremkomst har kun understreget behovet for at udforske fysiske bøgers potentiale. Derfor spores også en større bevågenhed på formgivningen generelt. Book Art handler om at arbejde med bogen som et kunstnerisk udtryk i sig selv. Et medium hvor ord og billede sammen danner en helt tredje mening. Kom og vær med til at udfolde dine digte eller fortælling i både ord, billede og form.

Som optakt vil Gitte Broeng og Åse Eg Jørgensen fortælle om deres arbejde og vise eksempler på egne fysiske bøger.

Alle deltagere opfordres til at medbringe tekst og/eller billeder, som kan danne grundlag for arbejdet med bog eller bogobjekt.

Kurset vil være koncentreret om fysisk fremstilling af bogobjekter med adgang til print, papir, kartoffel- eller andet-tryk, lim, bogbindergarn etc.

Medbring ligeledes egne skrive- og tegneredskaber.

Forudgående erfaring med fremstilling af bøger og bogobjekter er ikke en forudsætning.

Åse Eg Jørgensen er grafisk designer, og har modtaget flere udmærkelser og priser for godt boghåndværk.Gitte Broeng er forfatter og kunstformidler, og har senest udgivet romanen “Frk. Klokken”.

Tilmelding

Motiveret tilmelding senest 17. februar 2016 0 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Underviser(e)

Åse Eg