Den kreative proces

Jens Blendstrup kommer i Dansk Forfatterforening og fortæller om sin kreative proces.

Tilmeld dig ved at sende en mail til birtekont@mail.tele.dk senest torsdag den 18. maj.

Primært for skønlitterære forfattere.

Jens Blendstrup er cand.mag. i litteraturhistorie og en særlig stemme i dansk litteratur. Tonen af noget skævt og karikeret er på en gang helt sin egen og et ’blend’ af Dan Turèll og Dirch Passer. Efter debuten i 1994, novellesamlingen ”Mennesker i en mistbænk”, er der kommet en lang række værker, noveller, børnebøger, drama og romaner, med skæve titler som ”Laterna vagina”, ”Luskefisefortællinger” og hovedværket ”Gud taler ud”, der er under filmatisering. I 1997 var han medstifter af Øverste Kirurgiske og har fået Dan Turèll-prisen, Statens Kunstfonds Produktionspræmie og Dansk Forfatterforenings H.C. Andersen Legat. Hans seneste roman ”Slagterkoner og bagerenker” udkom i 2016.

Du kan læse mere om forfatterskabet her: https://forfatterweb.dk/oversigt/blendstrup-jens-1