Den realistiske ungdomsroman – to dages kursus

Et praktisk og teoretisk kursus med den realistiske ungdomsroman i fokus. Hvad er den realistiske ungdomsroman for en størrelse? Hvad kan den? Og ikke mindst: Hvordan skriver vi indenfor denne genre, så det bliver så fængende og troværdigt som muligt?
Lørdag deler Sanne Munk Jensen ud af sine erfaringer og overvejelser omkring det at skrive i den realistiske genre. Hvad fungerer, hvad er svært at skrive om, hvordan holder man en ærlig tone, uden at det bliver villet ungt?
Efter frokostpausen taler Jonas Holm Hansen, redaktør hos forlaget Alvilda om, hvordan han ser den realistiske ungdomsroman af i dag. Er der gennemgående temaer og træk? Oversete nicher?

Søndag står i skrivningens tegn.  Sarah Engell vil guide ind i den realistiske ungdomsromans  univers og give konkrete værktøjer, idéer og inspiration til, hvordan du kan udvikle og forbedre dit eget manuskript. Vi skal blandt andet se nærmere på genremix, litterær research, symbolik, miljø, dialog og fortællerstemme.
Dagen vil forløbe som en vekselvirkning mellem oplæg fra underviseren og skriveøvelser, hvor du arbejder med dit eget manuskript. Det er derfor nødvendigt, at du har et projekt med, som du kan tage udgangspunkt i. Det er ikke en forudsætning, at du har skrevet ungdomslitteratur før.

Husk at medbringe en bærbar computer eller andet at skrive på.

Tilmelding

Motiveret tilmelding senest 29. juni til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 29. juni refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

160623 Kunstfonden_LOGO_small_JPG

Underviser(e)