Den Røde Sofa med Knud Sørensen og Erik Skyum-Nielsen

Provinsen tjekker ind – litteratur tur-retur.

Gratis litteratursalon i samarbejde med Dansk Forfatterforening og Den2Radio

Knud Sørensen, der bl.a. er blevet kaldt ”dansk litteraturs lyriske landmåler”, har et livslangt forfatterskab bag sig, og kan i aften opleves i samtale med Erik Skyum-Nielsen.

Knud Sørensen, født i 1928 i Hjørring,  har i det sidste halve århundrede udgivet værker om menneskeskæbner på landet og gjort disse, landboens erfaringer og tilværelse, til den røde tråd i sit forfatterskab. Han er oprindeligt uddannet landinspektør ved den kgl. Veterinær- og Landbohøjskole, og praktiserede på Mors i godt og vel to årtier, før han i 80’erne sprang ud som fuldtidsforfatter.

Landet og naturens omgivelser har sat sit præg i Knud Sørensens værker, der både i lyrik og prosa-form tæller over 30. Derudover har han tidligere praktiseret både som lyrikanmelder i Dagbladet Aktuelt, som TV-anmelder i Jyllands-Posten.

Aftenens interviewer, Erik Skyum-Nielsen, er litteraturhistoriker, lektor ved Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab på Københavns Universitet, og er litteraturkritiker på Dagbladet Information, hvor han har anmeldt dansk litteratur i hen ved 40 år.

Åbent for alle!

Støttes af