Det gode foredrag

Foredrag på biblioteker, skoler og i andre fora udgør en væsentlig del af indtægten for mange af foreningens medlemmer. Det personlige foredrag er desuden en fremragende platform at sprede kendskabet til et forfatterskab på.

Kursets fokus er på personlig fremtræden og gennemslagskraft, og det har form af en workshop, som blandt andet kommer omkring:

Hvordan opbygger du spænding i dit foredrag?

Hvor meget og hvordan skal du læse op?

Hvor meget skal planlægges, og hvor spontan kan du være?

Hvad gør du med sceneskræk?

Hvordan fanger du dit publikum?

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Underviser(e)

Louise Fischer-Nielsen

Jeg hedder Louise Fischer-Nielsen, er cand.mag. i retorik og selvstændig i firmaet Taleværkstedet. Jeg får dine ord, din stemme og din krop til at brænde igennem og være overbevisende.
Jeg elsker at undervise og se, hvordan retorikkens redskaber hurtigt rykker mine kursister langt, hvad enten det drejer sig om oplæsning, stemmen og kropslig kommunikation, tekster, taler, præsentationer, speaks eller oplæg.
Jeg arbejder med mange elementer inden for det retoriske felt, men fælles for det hele er at hjælpe dig med at få dine budskaber igennem, lige meget hvilken genre vi befinder os i.

Fotografi: Julie Fischer