Fortællende journalistik

Om kurset

Du har den faglige indsigt og viden. Men får du dit stof formidlet på en måde, så det også er en læseoplevelse?  På dette kursus vil du, guidet gennem teori og øvelser af Ole Sønnichsen lære, hvordan du kan bruge greb fra den skønlitterære fortælling såsom plot, synsvinkler, replikker mv. til at vinkle og levendegøre dit stof.

Ole Sønnichsen, 42, er journalist og forfatter. Han har siden 2005 udgivet en række anmelderroste bestseller biografier samt det historiske to-binds værk Rejsen til Amerika. Ole Sønnichsen har undervist i fortællende journalistisk på Danmarks Journalisthøjskole, på efteruddannelse og hos medier, ligesom han i fem år var forlagsredaktør i fagbogsafdelingen hos Gyldendal. I dag er han forlagschef for Carlsen.

Tilmelding

Motiveret tilmelding senest 11. maj 2016 til kursussekretæren: Motiveret tilmelding senest 11. maj 2016 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 11. maj refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

Statens kunstfond logo

Underviser(e)