Gå i kødet på Bibelen

Bibellæsning for forfattere

Eika gør det. Knausgård gør det. Blixen gør det. Hemingway gør det. Bruger Bibelen som inspirationskilde. Og det er ikke så underligt, for Bibelen udgør en gigantisk rigdom af fortællinger, som vi bliver ved med ikke helt at forstå – og derfor bliver ved med at kunne vende tilbage til.

På kurset ’Gå i Kødet på Bibelen’ skal vi både pille Bibelen fra hinanden – og samle den igen. Vi skal på opdagelse i dens historiske rødder og sammenhænge og indbyrdes konflikter, vi skal dykke ned i udvalgte temaer (afmagt, magt, sex-appeal, kropsdufte – og lignelser), vi skal selv skrive lignelser, og vi skal undersøge Bibelen som samtalepartner for litteraturen.

Kurset arrangeres af Grundtvig-Akademiet og Bibelselskabet i samarbejde med Dansk Forfatterforening

8.-10. marts 9-16 alle dage.

Materiale: Bibelen på dansk – udleveres på kurset

Arrangeres i samarbejde med Vartov og Dsf