Grafisk fortælling

To dages kursus – begge dage fra kl. 10-16.

Grafisk fortælling

Efter et kort historisk rids af den grafiske romans udvikling (v. Thomas Thorhauge) efterfulgt af en gennemgang af bredden i mediet (v. Signe Parkins) starter workshoppen GRAFISK FORTÆLLING.

Hvordan opbygges tegneserier? Hvordan kommer man i gang? Hvordan arbejder man effektivt med billede og tekst i en tegneserie? På kurset her skal du selv gå ombord i det, vejledt af underviserne. Hovedfokus i workshoppen er samarbejde.

Forskellige øvelser vil øge deltagernes bevidsthed om virkemidler og det konstruktive samspil mellem tegner og forfatter. Thomas Thorhauge er tegneserietegner. Signe Parkins arbejder med illustration, billedkunst og tegneserier.

Send en motiveret tilmelding senest 6.januar 2016 til kursussekretæren:

kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 6.januar 2016 refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.

Underviser(e)

Thomas Thorhauge og Signe Parkins