Tyrkisk aften i Dansk Forfatterforening

Tyrkisk  aften i Dansk Forfatterforening

Mød digteren Onur Behramoğlu og romanforfatteren Latife Tekin.

De to forfattere vil læse op og fortælle om deres værker. (med dansk oversættelse)

Deres dansk/tyrkiske oversætter Abdullah Simsek vil fortælle om arbejdet med at oversætte og fortolke teksterne fra tyrkisk til dansk og de overvejelser han har gjort sig.

Digteren Gerd Laugesen vil fortælle lidt om den nutidige tyrkiske litteraturscene og samtale med de to forfattere. Der bliver også mulighed for at stille spørgsmål og nyde et glas vin.

Onur Behramoğlu (1975) Digter, oversætter og klummeskribent interesserer sig for billedsprog, narrativitet og musikalsk komposition og anses for en original stemme i ny tyrkisk lyrik. Har deltaget på festivaler og konferencer verden over med skriveworkshops og oplæsning og har fået digte oversat til talrige sprog. Er desuden medarrangør af to tyrkiske poesifestivaller.

Latife Tekin. (1957) Debuterede i 1983. En alsidig og eksperimenterede forfatter der har skrevet alt fra magisk realisme, over lyrisk prosa til urbane surrealistiske noveller om fattigdom i det moderne Tyrkiet. Hun har vundet adskillige priser og er oversat til fransk, italiensk, tysk og engelsk. Tekin er stifter af skriveakademiet og forfatterrefugiet Gümüşlük i Bodrum nær Istanbul.

Alle er velkomne!