Kom og skriv – online

Hvad: Kom og skriv er et åbent skriveforum for alle – både ordinære  og associerede medlemmer. Kom og skriv foregår over zoom, og det er dermed muligt at deltage, uanset hvor man befinder sig. Tanken bag Kom og skriv er, at vi mødes for at holde ’skrivespace’ for os selv og hinanden. Der er Kom og Skriv (næsten) hver onsdag.

Hvem? Onsdagene faciliteres på skift af Iben Claces og Inge-Helene Fly.

Hvordan? Typisk ser en Kom og skriv-aften sådan ud:

18:20 – Det er muligt at tjekke ind og få vist/genopfrisket de vigtigste funktioner i zoom.

18:30 – Godaften og vel mødt! Kort præsentation af deltagere (hvilken type medlem man er, om man er ’genganger’ eller ny, hvor man befinder sig geografisk, hvad man vil skrive på i aften). Herefter holder facilitator et oplæg (med afsæt i en tekst, en forfatter eller et værk) fulgt af en opvarmnings-skriveøvelse.

19:00-21:00 – Skrivetid med slukket mikrofon. Det er valgfrit, om man slukker kamera. Man kan også logge af og blive logget ind igen. Vi beder om, at man skriver det i zoom-chatten, hvis man takker af inden kl. 21.00

21:00 – Fælles opsamling: Mulighed for oplæsning med kort feedback, kollegiale inputs, faglige drøftelser mm. Ordet er frit!

21:30 – Farvel og tak for i aften. Kan forlænges (lidt) ved mange deltagere.

Det praktiske:

Kom og skriv har sin egen side på Facebook, som man kan blive medlem af, hvis man er DFF-medlem:
DFF – Kom og skriv

På Facebook slår facilitator op fra uge til uge, hvad aftenens oplæg bliver – ligesom man her kan holde sig orienteret om, hvilke onsdage, der evt. springes over (ferieuger, fx).

Tilmelding skal foregå senest 24 timer før via mail til komogskriv@gmail.com  – herefter modtager man link senest nogle timer før arrangementet.

Bemærk! Man kan ikke tilmelde sig via Facebook – kun via mail.

Hvad siger deltagerne?

”Det, at rummet er reserveret skrivning, støtter processen.”

”Meget givende og lærerigt. ”

”Det er virkelig godt at skrive sammen med de andre og også høre om deres arbejde.”