Kreativ Proces med Ditte Steensballe

Ditte Steensballe kommer og fortæller om sin kreative proces.

Torsdag den 7. oktober kl. 19-21 fortæller Ditte Steensballe om sin kreative proces. Digteren, forfatteren og dramatikeren Ditte Steensballe er uddannet fra Forfatterskolen for Børnelitteratur. Hun debuterede i 1999 med digtsamlingen Under nattens søvn, men er i dag kendt for både lyrik og prosa, bl.a. Lejligheder fra 2015, der fortæller om forholdet til Jacob Ejersbo, og Requiem for en kornmark fra 2019 samt desuden for sangtekster til musikværker samt billed- og letlæsningsbøger for børn. Hun modtog i 2007 Statens Kunstfonds treårige arbejdslegat og i 2020 Harald Kidde og Astrid Ehrencron-Kiddes hæderslegat.

Tilmelding pr. mail til birtekont@mail.tele.dk senest fredag den 1. oktober.

For medlemmer af S-gruppen.