KURSET ER AFLYST Oversætteren i gear – fagterminologi

Om kurset

I serien fagterminologi er vi nået til køretøjer, motorredskaber og vejtransport. Emnet er så omfattende, at det kun er muligt at ridse de store linjer op, men det er underviserens hensigt i seminarform at komme ind på motorer, gearkasser, akseltryk, opbygning, oktan-/cetantal, momentkurver, udstødningsrensning og komfortudstyr, primært med referencer til tysk og engelsk, men efter behov kan andre sprog og generelle oversættelsestekniske problemstillinger også inddrages. Underviser er Frank Grevil, der er civilingeniør og har arbejdet som freelance-oversætter i mere end 11 år, bl.a. med brugervejledninger og salgsbrochurer til personbiler, lastbiler og landbrugsmaskiner.

Tilmelding

Skriftlig tilmelding senest 21. oktober 2015 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk
Kursusgebyr medlemmer: 0 kr.
Kursusgebyr associerede medlemmer: 150,-
Kursusgebyr ikke-medlemmer: 300,-
Sidste betalingsfrist 21. oktober 2015. Ved afbud efter 21. oktober refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.