Læs op

Begrænset deltagerantal

Kursus 16005

Om kurset.

At læse op er at give en tekst krop og stemme, og derfor har oplæsning evnen og kraften til at røre tilhørerne på en helt særlig måde. Når man som forfatter er ude og læse op af sine bøger, er det vigtigt, at man rører tilhøreren. Ellers mærker tilhøreren ikke forfatterens tekst, og bogen bliver ikke købt. Mange forfattere er rigtig gode til den skriftlige del af forfattergerningen, men mangler værktøjer til at lave den gode oplæsning.

På oplæsningskurset vil vi diskutere, hvad det mundtlige rum er og kan, og hvad oplæsning som genrer er og kræver. Vi arbejder i praksis, og alle læser op af forskellige slags tekster og får konstruktiv, relevant og brugbar feedback. Deltagerne får værktøjer, der er lette at bruge, og som rykker deltagerne langt på kort tid. Deltagerne bliver også filmet, så de kan se, hvordan de virker, og hvad der virker, når de læser op.

Louise Fischer-Nielsen er cand.mag. i retorik og har firmaet Taleværkstedet. Her underviser hun bl.a. i oplæsning for præster, lægmandslæsere, og hun er fast oplæsningslærer på Gladiators skriveskole. Louise har før holdt både oplæsningskurser og foredragskursus i Dansk Forfatterforenings skønlitterære gruppe.

Tilmelding

Send motiveret tilmelding senest 13. januar 2016 til kursussekretæren:kursus@danskforfatterforening.dk

Ved afbud efter 13. januar refunderes kursusgebyr ikke. Ved aflysning af kurset refunderes kursusgebyr.