Litterær sampling og post produktion

OBS! Ny tilmeldingsfrist

Verden er fuld af tekst – hvad sker der med tekst, som flyttes fra en sammenhæng ind i en anden med kunstnerisk intention? Kan det være et politisk projekt? En humoristisk øvelse? Hvor går grænsen til plagiat?

Workshop i litterær sampling – hvordan man skaber nye litterære værker, som er collager eller krydsklipninger af allerede eksisterende tekst(er).

Hvordan opstår ny mening, når konteksten, genren og/eller rækkefølgen brydes og samles på ny i litterære tekster?

Der vil indgå øvelser med konkrete tekster på kurset

Underviser(e)

Mette Ø. Henriksen

Jeg debuterede i 2011 med den samplede sangbog ”Stikkersvin jeg fucker dig” på Forlaget Basilisk. I 2014 udgav jeg de to pixibøger for voksne, ”Lesbiske eventyr om mænd” og ”Heksehistorier”, på samme forlag. Jeg har modtaget arbejdslegater fra Statens Kunstfond og har to gange været nomineret til Bukdahls Bet, Den smalle litteraturpris.
Jeg har læst dansk og filosofi på Aarhus Universitet. Jeg har skrevet artikler og reportager til forskellige magasiner, lavet interviews med især forfattere, blogget aktivt i nogle år, skrevet indlæg til aviser, holdt oplæg om mig selv og om dansk litteratur, fået digte trykt i bl.a. Hvedekorn, læst og sunget mine tekster for publikum, lavet skriveworkshops for gymnasier og skoler, forfatterworkshops i børnehaver og bidraget til forskellige antologier.

Fotograf: Birgit Skou