Skriv til lyd

At skrive til lyd

Det handler om verdens ældste fortælleform, den mundtlige overlevering, og dens bedste greb. Det handler også om den digitale lydfortællings kæmpe boom, hvad det fortæller os om tidens længsel, og hvordan vi lydfortæller ind i den, det handler om, at gøre den litterære tekst lydvenlig. Vi taler om gode ord, svære ord, og hvordan man finder de ord, der passer til en (teksts) stemme. Hvilke særlige værktøjer og forspring forfattere har ift. andre lydfortællere, og hvordan man gør brug af dem. Hvor vi gerne vil hen med vores lydfortællinger, hvordan de kan afsættes, og hvordan vi skaber et fremtidigt lydfortællingsmarked med gode muligheder for litteraturen?

Underviser(e)

Lea Linstow