Master class med Siri Hustvedt

Den amerikanske forfatter Siri Hustvedt er vært ved en master class i Dansk Forfatterforening. Masterclass’en har form af en dialog mellem Hustvedt og en mindre gruppe danske forfattere, som har en særlig interesse i hendes værk og metode

NB! Kurset afholdes på engelsk!

Med en begrundet ansøgning forstås en kortere beskrivelse af dit professionelle virke, hvad du arbejder på lige nu, hvorfor netop dette kursus har din interesse, og hvad du regner med at få ud af kurset.

Siri Hustvedt skriver flydende og forførende. Hendes fortællinger er stemningsfyldte og intelligente, og hun har siden romandebuten i 1983 leveret fantastiske, indsigtsfulde og intime personportrætter – især af kunstnere i New York. Hun kan sætte ord på komplekse følelser og tilstande, der inviterer til nye tanker og refleksioner hos læseren. Siri Hustvedt er fantastisk til at udfolde personers indre liv og til at sætte dem i spil i forhold til hinanden.

Underviser(e)

Siri Hustvedt

Født: 19. februar 1955 i Northfield, Minnesota.
Uddannelse: Ph.d. i engelsk litteratur fra Columbia Universitet, 1986.
Debut: Reading to You. 1983.
Litteraturpriser: Ingen kendte.
Seneste udgivelse: Minder om fremtiden. Lindhardt og Ringhof, 2019. Oversat af Rasmus Hastrup. Roman.

Tekst venligst udlånt af Forfatterweb.dk
Fotografi: Marion Ettlinger

Siri Hustvedt er i København i anledningen af sin optræden på International Forfatterscene - http://www.kb.dk/da/dia/kalender/ord/forfatterscene/190618_Hustvedt.html