Nordisk reception på Nordatlantens Brygge

For at fejre 100-året for den første nordiske forfatterkongres indbyder vi til festlig reception på Nordatlantens Brygge fra 17-19

Receptionen, der er stablet på benene i direkte samarbejde med Nordatlantens Brygge, vil byde på festtaler og inspirerende oplæg af nordiske forfattere. I forbindelse med receptionen kan man opleve en lille udstilling af Dansk Forfatterforenings historiske arkiv fra 1919 og en opførelse af en sammenskrivning af Thit Jensens taler og tanker vedrørende forfatterafgiften.
Endelig vil Cæcilie-koret bl.a. fremføre festsange oprindeligt skrevet i forbindelse med forfatterkongressen i 1919. Der vil blive serveret vådt og tørt til ganen.

Det forventes desuden, at repræsentanter fra de øvrige nordiske forfatter- og oversætterforeninger deltager i receptionen.

Se programmet for receptionen her

Receptionen er åben for alle medlemmer.

Arrangementet støttes af:

Kulturfonden for Danmark og Finland